JellyPages.com

Wednesday, December 26, 2012

Penutup 2012

Assalamualaikum peeps

Mesti tertanya kenapa tajuk macamtu padahal masih ada berapa hari lagi sebelum tahun 2012 nak berakhir. Sebenarnya kontrak aku dah nak habis dah. Aku bekerja sebagai PSH aka pekerja sambilan harian di Jabatan Perangkaan. Dah nak setahun aku bekerja disini. Aku ingat lagi tarikh aku masuk bekerja. 3.1.2012 tarikh keramatnya. huhu so 31.12.2012 ni adalah pengakhirannya. Agak sedih juga sebab dah setahun bekerja disini. Macam macam pengalaman suka dan duka aku dapat. Pengalaman bekerja tu pon dapat. huhu. Walaupun hanya sambilan, tapi pekerja tetap kat sini ramah ramah belaka. Tak nampak sangat la pentingkan darjat tu bak kata Izuan. hihi. So lagi berapa hari je lagi. 3 hari lagi tak masuk Sabtu dan Ahad. Hmphh lepas ni dah takda duit masuk dah. huhu. Acamane tu -,-" Okay lari topik sekejap.

So aku cubalah nak menghargai detik detik terakhir disini. Kebiasaannya aku suka beli laksa dekat kafe JPA tu. Sedap la juga bagi aku pencinta laksa ni. hehe. Kakak yang jual laksa tu pon dah kenal muka aku. Bos aku siap panggil aku minah laksa. hewhew. Im gonna miss them.




Wednesday, December 19, 2012

Fall for you





The best thing about tonight's that we're not fighting
Could it be that we have been this way before
I know you don't think that I am trying
I know you're wearing thin down to the core

But hold your breathe
Because tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I wont live to see another day
I swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
Your impossible to find

This is not what I intended
I always swore to you i'd never fall apart
You always thought that I was stronger
I may of failed
But I have loved you from the start
Ohhhh

But hold your breathe
Because tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I wont live to see another day
I swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
It's impossible

So breathe in so deep
Breathe me in
I'm yours to keep
And hold onto your words
Cuz talk is cheap
And remember me tonight
When your asleep

Because tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I wont live to see another day
I swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
Tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I wont live to see another day
I swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
Your impossible to find 

Thursday, August 9, 2012

15 Kisah Ka’abah Yang Tidak Ramai Ketahui



1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.
2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.
3. Tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.
4. Graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi=doa akan termakbul kerana di situ adalah tempat gema atau ruang dan masa serentak.
5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.
6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.
7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. Frekuensi radio tidak mungkin dapat membaca apa-apa yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.
8. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itu lah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.
9. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.
10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.
11. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Allah telah tentukan hukumnya begitu.
12. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Ka abah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekah sentiasa bertenaga, sihat dan panjang umur.
13. Manakala bilangan tujuh itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak terhad atau terlalu banyak. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.
14. Larangan memakai topi, songkok atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma(lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melakukan haji kita seperti dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.
15. Selepas selesai semua itu baru lah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.

Friday, July 13, 2012

Keputusan UPU nak keluar dah

Keputusan permohonan kemasukan ke Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) bagi Program Pengajian Lepasan (STPM) 2012/2013

Assalamualaikum dan selamat pagi.

Keputusan UPU dah nak keluar dah pada hari ini iaitu 13 Julai 2012 pada pukul 12.00 tengahari. Okay sumpah debar. Calon boleh menyemak keputusan menerusi laman web http://upu.mohe.gov.my/ atau melalui sms  UPU RESULT (no KP) dan SMS ke 15888.


Tahniah kepada yang dapat dan kepada yang tak dapat, jangan risau dan sedih. Berlambak institusi pengajian yang ada di Malaysia ni. :)




Wednesday, March 14, 2012

Introducing and promoting "minesogorgeous'

Hai guys.  Dah lama tak update blog ni.  So tujuan saya mengeupdate blog kali ni adalah untuk mempromote blog kawan saya ---> minesogorgeous.blogspot.com
Kawan saya ni menjual kekcawan, kek, roti dan kuih secara online. Have a look guys. Kalau berminat silalah emel beliau ye. hehe . OKBAI!